Frågor som kan behandlas kan exempelvis vara följande.
Tag gärna kontakt med mig om ni vill bolla idéer. Detta ovan är som sagt endast exempel.
Förslagen ovan är bara till för att förhoppningsvis ge er några idéer.
- Lärande på avstånd utifrån ett sociologisk perspektiv
- Är det möjligt att "labba" på distans?
- Examination på nätet
- Chatt som seminarium
- Föreläsning på nätet-fördel eller nackdel?
- Web 2.0 i klassrummet
- Vad innebär det att vara nätlärare?
- Plagieringsproblematiken
- Pedagogik eller teknik, hur förenar vi dessa två skilda storheter?
- Distansutbildning i högre studier, organisation och ekonomi
- Lärarens roll i nätbaserad undervisning.
- Hur skapar jag ett nätbaserat lärande inom mitt ämnesområde?
Tag gärna kontakt med mig om ni vill bolla idéer. Detta ovan är som sagt endast exempel.
Förslagen ovan är bara till för att förhoppningsvis ge er några idéer.
Janne! Hur har du tänkt dig att vi ska kommunicera våra PM? Direkt här i bloggen eller på något annat finurligt sätt? Kerstin/Fagersta
SvaraRaderaHejsan
SvaraRaderaNej PMen skall inte kommuniceras i denna blogg, det blir inte bra. Vi får ta det per mail som läget är nu.
/Janne
Hej
SvaraRaderaJag har varit in på Fronters demoversion och försökt göra ett rum för kursen Psykologi som "metoddel" i examinationsuppgiften. Jag tyckte inte att det var så givande eftersom det var så begränsande med "verktyg" (eller också var det att jag inte kunde mer..) Jag har istället gjort en blogg, som kan ses som en slags "starter" i mitt ämne. Som ett inlägg har jag mycket kort tänkt kring kopplingen "pedagogik och teknik". Något som jag påtagligt stött på under kursens gång. Tycker att detta är för kortfattat att redovisa på torsdag, så jag skickar istället länken hit för att ev. få lite tips och kommentarer till min blogg. PS. Vore bra att veta om jag/vi har möjlighet att lämna in examinationsuppgiften senare (när åtminstone jag förhoppningsvis fått en lite rimligare arbetssituation). Här kommer länken:
http://rosis-soccare.blogspot.com/
MVH Rose-Marie